پایگاه مجازی دانشجویان افغانستانی

طالع بینی دانشجویان 

متولدین فروردین ماه:

دختر یا پسر فرقی نمی کند، شما باید بدانید چون در ماه اول سال به دنیا آمده اید و کنکور ارشد در ماه آخر سال برگزار میشود، روز امتحان دیر از خواب بیدار میشوید، بعد در ترافیک گیر می کنید و احتمالاً از کوچه که رد می شوید زنی با یک سطل آب کف از شما استقبال خواهد کرد (به عبارتی بدرقه) .

از تمام این مخاطرات که بگذرید، جلوی حوزه امتحانی متوجه گم شدن کارت ورود به جلسه تان می شوید بنابراین توصیه می شود بیخود دنبال دردسر نروید و از هرگونه تلاشی برای رسیدن به مقاطع بالاتر دانشگاهی خودداری کنید!

متولدین اردیبهشت ماه:

اول، قدم نورسیده را به مامان و بابا تبریک می گوییم.

تو اگر دختر باشی، اسمت یا رکسانا است یا مرسده و اگر پسر باشی اسمت هوخشتره است یا جغتای!

لزومی ندارد به بقالی سر کوچه تان پز بدهی که بعد از یازده سال فوق قبول شده ای خبر قبولی را احتمالاً در مراسم خاکسپاری یکی از بستگان می شنوی و چنان قهقهه میزنی که گورکن با بیل و صاحب عزا با دسته بیل به دنبالت خواهند دوید.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط سیدمحمدحسینی

در نشست سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی کشورهای اسلامی در سال 2007 قرار بر این شد تا به شهر تاریخی غزنه لقب پایتخت تمدن اسلامی در میان کشورهای آسیایی به گونه رسمی در سال 2013 تفویض شود، موضوع که وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به عنوان "افتخار بزرگ" برای افغانستان یاد کرده بود.

غزنه از دوران پس از اسلام از جمله آبادترین و زیباترین شهرهای آسیا به شمار می‌آمد، این شهر دارای هزار باب مدرسه بوده و مرکز تجمع دانشمندان بسیاری مانند ابوریحان بیرونی، فردوسی، ابوالفضل بیهقی، عبدالحی گردیزی، سنایی، مسعود سعد سلمان، عنصری و فرخی سیستانی بوده ‌است.
غزنی پایتخت سلطنت غزنویان در سال‌های (۱۱۸۷-۹۷۵ میلادی) بود و سلطان محمود 
غزنوی سال‌ها در آبادی و گسترش آن تلاش نمود. در دهه‌ های نخست سده یازده میلادی غزنی مهم ‌ترین کانون ادبیات فارسی به شمار می آمد و این نتیجه تلاش های سلطان محمود غزنوی بود که انجمنی از دانشوران، فیلسوفان و شاعران را به گرد تختگاه خود گرد هم آورده ‌بود.
غزنین اماکن تاریخی چون ارگ غزنی ، مناره‌های غزنی، قصر سلطان مسعود غزنوی، مقبرهٔ سبکتگین، مقبرهٔ سلطان محمود غزنوی، مقبرهٔ سنایی غزنوی، تپه سردار و ده ها مکان تاریخی دیگر را در خود جا داده است. و در کنار آن غزنی دارای مکانهای دیدنی چون باغ پیروزی، باغ صدهزار، باغ محمودی و باغ هزاردرخت را داراست.
پس ازینکه در سال 2007 قرار برین شد تا غزنی لقب پایتخت تمدن اسلامی را دریافت کند نشستی به اشتراک والی ومسئولین ادارات دولتی روشنفکران وفرهنگیان غزنی دایر شد و توافق برین شد تا کار های چون ساخت یک میدان هوایی مجهز، اعمار یک هوتل به معیار های جهانی ، ساخت دانشگاه ، ایجاد شبکه رادیو و تلویزیون جهانی ، بازسازی وحفظ مکان ها وآبدات تاریخی ، بازسازی موزیم ، ساختن یک سریال تلویزیونی به چند زبان بین المللی به ویژه انگلیسی که حاکی تاریخ غزنی به ویژه عهد غزنویان باشد، تا سال 2013 صورت گیرد.
اما این کار ها همه تا سال 2010 تنها به عنوان یک مفکوره در ذهن ها باقی ماند و هیچ کار عملی صورت نگرفت. با گذشت زمان کمیسیون های متعددی برای هماهنگی بازسازی و آماده سازی شهر غزنی ایجاد شد اما یکی پس از دیگر کاری موثری برای آماده سازی این شهر انجام ندادند تا اینکه آخرین کمیسیون را والی کنونی غزنی موسی خان اکبرزاده به عهده گرفت، ریاست کمیسیون را که والی آنرا فاقد صلاحیت می داند.
با وجود نبود کار و انگیزه لازم از سال 2007 تا 2010 امروز والی کنونی غزنی بدین باور است که کار های زیادی پس از 2010 انجام شده که باور او از جمله 34 آبده تاریخی قابل مرمت کاری، بازسازی ده آبده تکمیل و ده مکان باستانی دیگر آماده بازسازی است و در صورت سرازیر شدن پول کار بازسازی 14 آبده تاریخی دیگر هم تمام خواهد شد و در نهایت مشکلی درین مورد وجود نخواهد داشت اما او در عین حال با انتقاد از وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که این وزارت بدون در نظرداشت تخصص شرکت ها کار بازسازی آبده ها را قرارداد نموده است.
اما باستان شناسی بدین باور است که از جمله 34 آبده قابل مرمت تنها کار بازسازی 7 آبده تکمیل شده و کار بازسازی مکان های تاریخی دیگر اگر پول هم وجود داشته باشد تا سال 2013 نا ممکن است.
بخش دیگر کار هم مربوط به وزارت شهرسازی و مسکن است تا مجتمع در نظر گرفته شده برای غزنی را اعمار کند، این وزارت می گوید که کار طرح و نقشه سازی این مجتمع با ارزش نزدیک به یک میلیون دالر امریکایی تکمیل شده و پول هم برای ادامه کار در بودجه 1391 تصویب شده که به یقین با دریافت این پول کارمجتمع ساختمانی تکمیل خواهد شد. اما مصرف نزدیک به یک میلیون دالر برای طرح و نقشه سازی جای سوال بود که والی غزنی هم نسبت به مصرف این مبلغ پول موافق نیست و مصرف آنرا زیاد می داند. 
اما نماینده ی از مردم غزنی در مجلس نمایندگان بدین باور است که تنها مسئله نبود پول عامل کندی کار نبوده بلکه نبود ظرفیت لازم در ادارات حکومتی و نبود یک مفکوره ملی برای آماده سازی غزنی تا باعث شد تا این کار همچنان با کندی مواجه شود.
اما اکنون با گذشت چندین سال اعضای مجلس سنا در سفری که جهت ارزیابی کار های صورت گرفته به غزنی سفر نموده بودند با انتقاد سخت از حکومت می گویند که در جهت مرمت باقی مانده های آثار تاریخی و آماده سازی این شهر کاری صورت نگرفته است.

 




ارسال توسط سیدمحمدحسینی

 

فروردین، گل رز 
 
گاهی بدون فکر قبلی کاری را انجام میدهید. 
بسیار رک گو هستید و عاشق مسافرت! 
اشتیاق زیادی برای زندگی کردن دارید و پشتکارتان خوب است 
 
اردیبهشت گل نسترن 
 
فردی صبور و پرطاقت هستید و اراده بسیار قوی دارید. 
دوست دارید کارها را به آهستگی ولی به طور جدی انجام دهید. 
خجالتی هستید و قابل اعتماد. سعی میکنید از مشاجرات دوری کنید. 
 
بقیه در ادامه مطلب...
 



ادامه مطلب...
ارسال توسط سیدمحمدحسینی
ارسال توسط سیدمحمدحسینی

 فرماندار خاش با اشاره به ممنوعت تردد اتباع بیگانه غیر مجاز در این شهرستان گفت: امسال نیز به مانند سالهای قبل طرح تشدید برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز در خاش به اجرا درمی‌آید.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی دوشنبه شب در نشست اعضا کارگروه اتباع بیگانه شهرستان خاش، افزود: کار شناسایی و طرد اتباع بیگانه غیر مجاز در نقاط شهری و روستایی خاش آغاز شده و این کار تا پایان سال ادامه دارد.

 

فرماندار خاش تاکید کرد: اکیپهای مشترک گشت، شوراها و دهیاران و بخشداران با همکاری نیروی انتظامی ضمن تخلیه و پاکسازی اتباع بیگانه خارجی شهرستان با متخلفان ایرانی که به اتباع بیگانه مسکن و کار می‌دهند به صورت جدی برخورد می‌كنند.

 

علی قلندرزهیف مسئول دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی خاش نیز در این نشست گفت: در سال گذشته بالغ بر 2550 نفر تبعه خارجی غیرمجاز افغانی و پاکستانی در خاش دستگیر و به مقصد کشورشان طرد شده‌اند و در این مدت 2685 نفر تبعه افغانی خود معرف به کشورشان بازگشته‌اند.

 

وی شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز در 45 روستای بخش مرکزی و نوک آباد با همکاری مردم، بخشداران، شوراها و دهیاران، توقیف 52 دستگاه خودروی حاصل اتباع بیگانه غیرمجاز، پلمپ 14 واحد صنفی متخلف و اخطار به 22 واحد صنفی در شهرستان خاش را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز برشمرد.

 

دراین جلسه مقرر شد با توجه به فصل گرما و احتمال شیوع بیماری و با سایر بیماری‌های واگیردار در کشور پاکستان و احتمال نفوذ آن از طریق اتباع پاکستانی به داخل شهرستان نیروی انتظامی با همکاری شهرداری و بخشداران نسبت به جمع آوری و طرد متکدیان پاکستانی اقدام كند و کوره داران نیز نسبت به اخراج کارگران خارجی و عدم استفاده از آنها اقدام کنند.




ارسال توسط سیدمحمدحسینی

 .به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرق:  داريوش مهرجويي، ماني حقيقي، ليلا حاتمي، نيكي كريمي، علي مصفا و جمع ديگري از هنرمندان در اقدامي حمايتي و براي همدلي با مهاجران افغان به استان مازندران سفر خواهند كرد


چندي است كه مساله سختگيري براي مهاجران افغان‌ آن هم از سوي مسوولان شكل ديگري به خود گرفته است و استان مازندران مي‌خواهد پيشقراول اخراج آنان از ايران باشد. اما هنرمندان كه در اين مسايل معمولا به عنوان نبض تپنده جامعه عمل مي‌كنند در اين راه پيشقدم شده‌اند و نسبت به اين اتفاق واكنش نشان داده‌اند و قصد دارند با حضور در شهرهاي مختلف و در بين افغان‌هاي مقيم ايران جلوي خدشه‌دار شدن چهره كشور را با اين حركت‌هاي نادرست بگيرند. ماني حقيقي كارگردان مطرح اين روزها از كساني است كه به اين مساله واكنش نشان داده است به گونه‌اي كه قصد دارد فيلم «مهرجويي: كارنامه چهل‌ساله» را با همراهي «داريوش مهرجويي» و جمع ديگري از بازيگران و همكاران شناخته شده سينماي ايران كه در فيلم‌هاي مهرجويي حضور داشته‌اند به شهرهاي مختلف مازندران ببرد و با حضور افغان‌هاي مقيم اين شهرها به نمايش بگذارد. در اين همدلي و حركت نمادين ليلا حاتمي، علي مصفا، نيكي كريمي و جمع ديگري از بازيگران و همكاران فيلم‌هاي متعدد داريوش مهرجويي همراه خواهند بود. هرچند هنوز زمان اين سفر مشخص نشده است. ماني حقيقي در اين زمينه مي‌گويد: «ما به دنبال مكان‌هايي براي نمايش اين فيلم در شهرهاي مختلف اين استان هستيم و قصد داريم براي همه و به‌خصوص شهروندان افغان اين فيلم را نمايش دهيم و خودمان در كنارشان حضور داشته باشيم تا اعتراض‌مان را به اين تصميم مطرح كنيم
او همچنين مي‌گويد: «براي ايجاد ايراني آبادتر، نياز داريم به خواهران و برادران افغان‌مان اجازه كار، اقامت، تحصيل دانشگاهي و بيمه و مسكن بدهيم.» اين واكنش درباره سخناني است كه تقي شفيعي مديركل اتباع خارجي استان مازندران مطرح كرده است. به گزارش «فارس» وي با اشاره به مصوبه اخراج تبعه افغان از اين استان گفته است: «اين مصوبه يك فرصت طلايي براي مازندران در راستاي پاكسازي استان از اتباع بيگانه است و امروز ديگر حضور افغان‌ها براي مازندران يك تهديد به شمار مي‌رود.» پيش از اين رفتار مشابهي هم در اصفهان رخ داده بود كه با اعتراض روبه‌رو شد. فيلم «داريوش مهرجويي: كارنامه چهل ساله» امروز ساعت 16:30 در مركز سينماي مستند و تجربي به نمايش درمي‌آيد و از نظر منتقدان اين فيلم حاصل پنج‌سال تحقيق تصويري است و از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين مستند، نمايش تصاوير ديده نشده‌اي از پشت‌صحنه فيلم «هامون» و تصاويري از سفر داريوش مهرجويي همراه با گلي ترقي، داريوش شايگان و سهراب سپهري به كاشان است كه براي اولين بار به نمايش در مي‌آيد. داريوش مهرجويي نيز اين روزها كه آخرين ساخته‌اش «نارنجي پوش» روي پرده است خود همراه فيلم شده است تا بتواند عقايدي كه در فيلم دارد را به صورت اجرايي‌تر مطرح كند. چهره اجتماعي كه هنرمندان براي خود تعريف مي‌كنند اين روزها مي‌تواند به از بين بردن مسايلي از اين دست‌كمك كند. مسايلي كه سبب خدشه‌دارشدن چهره ايران مي‌شود و روند واكنشي هنرمندان كه از ديروز آغاز شده است مي‌تواند جلوي اين‌گونه رفتارهاي نژادپرستانه را بگيرد. اصغر فرهادي كارگردان جهاني برنده اسكار قرار است 22 و 23 ارديبهشت به تهران بيايد و در چند مدرسه افغان با حضور كودكان، فيلم «جدايي نادر از سيمين» را نمايش دهد.

 




ارسال توسط سیدمحمدحسینی
ارسال توسط سیدمحمدحسینی
ارسال توسط سیدمحمدحسینی
ارسال توسط سیدمحمدحسینی
ارسال توسط سیدمحمدحسینی
ارسال توسط سیدمحمدحسینی
ارسال توسط سیدمحمدحسینی
آخرین مطالب